Derek de Beurs
Huidig onderzoek
Mijn onderzoek richt zich op het onderzoeken van suicidaliteit als een complex systeem. Suicidaal gedrag is geen statisch gegeven, maar ontwikkelt zich continu in relatie met andere psychologische factoren en omgevingsfactoren. Verder houdt ik me bezig met het ontwikkelen van onderwijs materiaal zoals e-learning modules, boeken en trainingen. Ik ben daarnaast geïnteresseerd in de toepassingen van nieuwe statistische technieken zoals netwerkanalyse en machine learning.
Interessegebieden
- Complexiteit
- Netwerk analyse
- e-learning
- Machine learning
Publicaties
- Kirtley, O. J., van Mens, K., Hoogendoorn, M., Kapur, N., & de Beurs, D. (2022). Translating promise into practice: a review of machine learning in suicide research and prevention. The Lancet Psychiatry, 9(3), 243-252.
- De Beurs, Derek, Claudi Bockting, Ad Kerkhof, Floortje Scheepers, Rory O’Connor, Brenda Penninx, and Ingrid van de Leemput. “A network perspective on suicidal behavior: Understanding suicidality as a complex system.” Suicide and Life‐Threatening Behavior 51, no. 1 (2021): 115-126.
- de Beurs, Derek P., Marieke H. de Groot, Jos de Keijser, Erik van Duijn, Remco FP de Winter, and Ad JFM Kerkhof. “Evaluation of benefit to patients of training mental health professionals in suicide guidelines: cluster randomised trial.” The British Journal of Psychiatry 208, no. 5 (2016): 477-483.